برچسب ها: 

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #19206
    امیرحسین کامرو
    مشارکت کننده

    سلام  استاد میخواستم راجب عناصر semantic در html بدونم

    #20131

    به عناصر یا تگ هایی گفته می شود که برای تأکید بر معنایی یا معنای محتوا در صفحات وب و برنامه های کاربردی وب به کار می رود.

    برای مثال در قدیم طراحان وب از div برای بخش بندی استفاده می کردند اما در html فایل هر بخش معنای خاص خودش را دارد مثلا  تگ header  یا footer

    چرا باید از HTML معنایی(semantic) استفاده کنید؟

    HTML معتبر معنایی به خوانندگان صفحه، موتورهای جستجو و سایر دستگاه های کاربر کمک می کند تا در مورد زمینه و اهمیت محتوای وب تصمیم بگیرند. برای نمایش موثر معنی محتوا، توسعه دهندگان عناصر HTML مناسب را با توجه به معنای درونی یک صفحه وب به جای اینکه چگونه به صورت بصری ظاهر می شوند، انتخاب می کنند.

    پنج مزیت اصلی استفاده از HTML معنایی عبارتند از:

    • کد سبک تر
    • قابل نگهداری
    • دسترسی راحت تر
    • قابلیت مشاهده بهتر در جستجو
    • آینده نگری بهتر

     

    تگ های معنایی در سطح متن

    در HTML، عناصر سطح متن مانند <em>، <cite> و <strong> داده‌های معنایی را در محتوای عبارت‌بندی اضافه می‌کنند تا به وضوح تاکید بر استرس، نقل‌قول‌ها و اهمیت قوی را نشان دهند.

    بخش بندی معنایی در HTML

    با پیشرفت HTML5، اکنون عناصر جدیدی در دسترس هستند که معنای معنایی را به کل بخش‌های بخش‌های صفحه وب، از جمله <nav>، <header>، <aside> و <footer> اضافه می‌کنند.

     

    فراداده ساختاریافته – فراتر از HTML معنایی

    چندین فناوری بر اساس HTML برای نشان دادن اشیاء، مانند رویدادها، سازمان‌ها، محصولات و افراد، برای دستیابی به معنایی دقیق‌تر از آنچه که فقط با HTML قابل دستیابی است، ساخته شده‌اند.

    به عنوان مثال، موتورهای جستجو در حال حاضر از فرمت هایی مانند Microformats، RDFa و Microdata برای به دست آوردن داده های معنی دار از یک صفحه وب به عنوان بخشی از مرحله بعدی وب معنایی استفاده می کنند.

     

     

    از دوستانی که علاقهمند هستند مفاهیم html و css رو به صورت کامل و ساختار یافته یاد بگیرند پیشنهاد می کنم از دوره های آموزشی سایت استفاده کنند.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • موضوع ‘عناصر semantic در html و html5 چیست ؟&#8217 برای پاسخ های جدید بسته است.